tirsdag 24. november 2009

Søster

Søster i nøden.
Søster i føden.
Søster i sinn,
ikke slipp han inn.
Håpe, tro, tape.
Veien er lang.
Men søster,
vi når frem en gang.

Ikke gå din vei.
Ikke la det bli med meg.
Søster let!

Ikke se deg tilbake!
Søke, se, dra!
Livet er kort.
Alt her er unnagjort.
Søster kom deg vekk.
Han vil aldri bli kjekk.
Langs en gul vei,
finner livet deg.

Ikke gå din vei.
Ikke la det bli med meg.
Søster lev!

Verden er enorm.
Tatt med storm.
Fanget av et nett.
Å unnslippe er aldri lett.
Skjebne, valg, liv.
Tallet er mer enn tre.
Søster, ikke le.
Tenke nå!

Søster i føden.
Hvorfor så nøden?

4 kommentarer:

  1. Hvor henter du inspirasjonen fra?

    SvarSlett
  2. jeg henter inspirasjon over alt! i blader på bakken, duer i gaten, på metroen, fra bilder og ikke minst i bunnen av en vinflaske.

    SvarSlett
  3. Så strerkt du skriv Loppan. Eg tenkjer at dette sikkert er noko alle systre burde lese ein gong eller to. Kanskje ein og annan bror ville ha godt av å sjå det og. Hohøø.

    SvarSlett
  4. takk ingrid. jeg setter pris på din tilbakemelding. min søster skal få se dette en gang, selv om dette er skrevet til en helt spesiell søster.

    SvarSlett